Gemeente Gemeente Hove

Een gebrek of storing melden? Dat doe je zo!

Onze diensten doen hun best om onze straten, pleinen en parken proper en in goede staat te houden. Merk je een gebrek op? Aarzel niet om het ons te melden via onderstaande kanalen!

Afvalophaling (vergeten)

Wist je dat…

… je makkelijk een melding kan registreren op de website van IGEAN? Surf naar www.igean.be/contacteerons 

… een button 'afval niet opgehaald' op de homepagina meteen doorlinkt naar het aangepaste meldingsformulier? Je kan op het formulier alle informatie ingeven, waardoor de collega's van klantenbeheer meteen met alle informatie aan de slag kunnen!

… voor alle andere vragen of meldingen een specifiek formulier is voorzien?

Voor problemen met de ophaling van huisvuil of gft en alle vragen omtrent huisvuil- en gft-containers (verhuis, vervanging) kan je ook telefonisch terecht bij IGEAN via het gratis nummer 0800 146 46. Problemen met de ophaling van pmd of papier/karton en alle vragen omtrent het recyclagepark: contacteer IGEAN (03 350 08 14 of inzameling@igean.be). Inschrijving voor de ophaling van snoeihout of grofvuil: contacteer de gemeente (03 460 33 41), minstens één week voor de ophaling.

Verstopte riolering

Een verstopte riolering of een storing van de watertoevoer geef je door aan Water-Link via het nummer 03 244 05 44. De actuele storingen en werkzaamheden van Water-Link vind je op https://www.waterstoring.be

Gasreuk

Een melding van gasreuk doe je via het nummer 0800 65 065.

Defecte straatlamp

Fluvius beheert ruim een miljoen openbare verlichtingspunten over heel Vlaanderen. Een kapotte straatlamp kan je gratis melden. Fluvius zorgt bij een eerstvolgende passage in de buurt voor de herstelling. De melding doe je online via https://mijnpostcode.fluvius.be/?lang=nl&applicatie=defecte-straatlamp (gelieve het straatlampnummer mee door te geven). Storingen inzake elektriciteit meld je ook bij Fluvius via https://www.fluvius.be/nl/thema/storingen-en-werken

Andere

Alle andere meldingen (putten in wegdek, verzakt voetpad, sluikstort, onderhoud openbaar groen,…) doe je bij de gemeente. Dat kan via de meldingskaart op de gemeentelijke website of in Onze Stad App, via de gemeentelijke Facebook- of Twitterpagina of via een e-mail naar informatie@hove.be

In 2019 kregen we 257 meldingen binnen. Die worden door de communicatieambtenaar verzameld en ter opvolging doorgestuurd naar de bevoegde dienst(en). Je krijgt zo snel mogelijk een antwoord op je melding. Heb je nog vragen? Aarzel dan niet om Davy Verbeeck te contacteren via 03 460 33 11 of informatie@hove.be

Gepubliceerd op  wo 15 jan 2020