Gemeente Gemeente Hove

Film in het bos: 'Radioman'

Een bijzondere filmervaring onder de sterren op vrijdag 10 juli om 22 uur in de tuin van het gemeentehuis! Gratis toegang, drank- en eetstandjes betalend.

Mei 1940. In het Brusselse Flageygebouw - van waaruit de nationale radio uitzendt - kruisen de wegen van Elza, een jonge actrice die haar eerste stappen zet in de hoorspelstudio's, en Berre, een beginnend klankman met een uitzonderlijk gehoor. Hij zoekt houvast in de ongrijpbare kracht van geluid, zij in de betovering van de hoorspelen. Hun ontmoeting ontsteekt een vonk van liefde die hen optilt boven de dreiging van de oorlog. 'Radioman' is een meeslepende liefdesfilm van regisseur Frank Van Passel over passie, verbeelding en de zoektocht naar menselijkheid in donkere tijden, met Nico Sturm, Els Dottermans, Peter Van den Begin, Koen De Bouw, Femke Vanhove, Jef Hellemans en Jan Hammenecker.

Er is gratis water verkrijgbaar voor zij die een eigen drinkbeker meebrengen. Best je eigen dekentje of stoeltje meebrengen. Een zaklamp en muggenmelk kunnen eventueel ook handig zijn. Kom bij voorkeur met de fiets of te voet.

Gepubliceerd op  ma 01 jun 2026